środa, 11 marca 2015

3 dzień wyzwania: 3 sposoby na dobry początek dnia

Kolejna notka inspirowana wyzwaniem Uli. Chcę opisać aż albo tylko trzy sposoby na dobre rozpoczęcie dnia.

1. Po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny. Dla osłody możesz dodać łyżeczkę miodu. Jeśli lubisz wrzuć też kawałek imbiru. Taki napój pobudzi zarówno Ciebie jak i Twój organizm. Pozwoli mu się oczyszczać i wspomoże Twój układ odpornościowy. Cytryna to w końcu świetne źródło witaminy C. Zadbajmy o to, by woda nie miała więcej niż 40stopni, by nie zniszczyć odżywczych walorów miodu, jeśli go dodaliśmy. Taka temperatura napoju jest też optymalna dla naszego żołądka, który nie musi go schładzać ani podgrzewać. Szczególnie w zimne poranki ważne jest by woda z cytryną była ciepła. Zanim coś zjemy, odczekajmy 15-30 minut (to czas prawie na poranny makijaż).

 2. Zjedz koniecznie śniadanie. Najlepiej kaszę jaglaną lub płatki owsiane ze świeżymi oraz suszonymi owocami i orzechami. Taki zestaw dostarczy nam sporo mikroelementów, węglowodanów i energii. Jeśli nie mamy czasu rano na gotowanie płatków, zróbmy szybką owsiankę w słoiku, którą możemy przygotować dzień wcześniej.

Owsianka w słoiku


Do 1/3  wysokości słoika wsypujemy płatki owsiane, zalewamy je mlekiem - również musi ono stanowić 1/3 wysokości słoika (co razem daje nam 2/3 poj. słoika), do tego dokładamy 2 łyżki jogurtu. Zakręcamy słoik i potrząsamy nim do połączenia się składników. Owoce możemy dodać zarówno na tym etapie jak i na świeżo tuż przed zjedzeniem. Jako dodatek możemy wykorzystać orzechy, kakao, wiórki kokosowe, chia czy masło orzechowe.

3. Uśmiechnij się. Pomyśl o tym, że przed Tobą nowy dzień. Nie w pełni masz wpływ na wszystko co się zdarzy, ale ty decydujesz jak przyjmiesz, co się dzieje. Nasze nastawienie jest bardzo ważne. Jeśli jeszcze przed wyjściem z domu, nastawimy się pozytywnie, łatwiej będzie nam znieść korki czy niepogodę. Zanim ulegniesz w pracy czy w domu magii wspólnego narzekania, zapytaj najpierw spotkaną osobę "Co u Ciebie dobrego?". Niech trochę pogłówkuje...

12 komentarzy:

Anna Maria pisze...

Zazwyczaj zapominam o zdrowym pożywnym śniadaniu, ale od jutra zaczynam zdrowiej :)

Vandrer Uggle pisze...

Zastosowałam się natychmiast do punktu trzeciego:)

Anna Monika pisze...

Śniadanie królewskie, obiad książęcy i kolacja żebraka, staram się stosować, choć nie zawsze mi to wychodzi. W każdym razie myślę, że ludzie za rzadko się uśmiechają i dlatego mamy takie ponure społeczeństwo, jak wiele można było by zmienić w sposobie odbierania ludzi, gdy by każdy się uśmiechał. ;)

esPe pisze...

Jestem w stanie wykonać tylko 2 z tych punktów - owsianka odpada :)

bastalena pisze...

Do punktu 2 i 3 stosuję się co rano. Gorzej z pierwszym. Niestety nadal piję mało wody.
pozdrawiam!

Diana P pisze...

Uwielbiam owsianke

taja.85 pisze...

Powodzenia. To chyba mój ulubiony posiłek dnia.

taja.85 pisze...

Tak trzymaj. Ja wolę czasem nic nie powiedzieć niż narzekać.

taja.85 pisze...

Mnie też szkoda że Polaków zamiast optymizmu jednoczy narzekanie.

taja.85 pisze...

Jest wiele innych opcji - koktajl, komosa ryżowa, kasza jaglana, kukurydziana, płatki ryżowe, popping, granola. Warto urozmaicać menu.

taja.85 pisze...

:)

taja.85 pisze...

Ja rano wolę właśnie wodę, ale potem króluje herbata zielona czy owocowa. To też płyny. Pozdrawiam