czwartek, 17 kwietnia 2014

Pierwsza zabawka dla niemowlęcia: Montessori mobile

Po urodzeniu dziecko nie ma jeszcze w pełni rozwiniętego zmysłu wzroku, zwraca uwagę na twarze, światło czy kolory kontrastowe. Na pierwsze zabawki najlepiej wybrać te w kolorach biało-czarnych. Dziecko nie jest w stanie spojrzeć jeszcze w górę, stąd w pierwszym miesiącu życia nie ma sensu montować dla niego tradycyjnej karuzeli. Robiąc zabawki dla córki, wiedziałam, że na to, by się większością z nich bawiła, będę musiała sporo poczekać. Chciałam mieć jednak możliwość zabawy z nią, stąd z zainteresowaniem przeczytałam o zabawkach Montessori, które dopasowuje się do rozwoju dziecka. Pierwszą atrakcją, którą możemy naszemu maluszkowi sprawić jest biało-czarne mobile, które należy umieścić z boku dziecka, a nie nad jego głową. 


Można je samemu wykonać z papieru. Ja użyłam filcu, żeby zabawka była bardziej trwała. Gotowe elementy wieszam na szczebelkach kołyski. Mobile już cieszy się zainteresowaniem Róży, która ogląda poszczególne elementy i łapie za sznureczki, którymi są przywiązane.



Więcej o tych zabawkach możecie przeczytać w serwisie Dzieci są ważne.

Brak komentarzy: