poniedziałek, 26 kwietnia 2021

Kurs: Jak zrobić torebeczkę na słodycze

 W przedszkolu, do którego chodzą moje dzieci, jest zwyczaj przynoszenia cukierków w urodziny dla dzieci z całej grupy. Często słodycze zapakowane są w pudełeczka czy torebeczki dla każdego dziecka. Gdy zbliżały się urodziny moich dzieci, pomyślałam, że podobne opakowanie mogę przecież przygotować sama. W domu mam jeszcze sporo papierów do scrapbookingu z czasów, gdy było to moje główne hobby.

Wybrałam kilka kartek w formacie 30x30cm w podobnej kolorystyce i razem z córką zrobiłyśmy torebeczki. Róża sama wybrała wzór, przeglądając inspiracje na niezastąpionym Pinterest, a potem pomagała przy składaniu torebek.

Jak zrobić taką torebeczkę na słodycze?

1. Kwadratową kartkę w formacie 30x30cm (można użyć większej, by torebki były większe, w tym zmieszczą się dwa cukierki) rozcinamy na cztery równe kwadraty.


 2. Każdy kwadrat składamy po skosie, by otrzymać równy trójkąt.

3. Obracamy kartkę tak, by u góry znajdował się ostry czubek naszego trójkąta. Zaginamy jeden z boków, tak by dotykał przeciwległej krawędzi trójkąta.

4. Czynność powtarzamy z drugiej strony trójkąta, tworząc jakby dwa skrzydełka, które na siebie nachodzą. Przypomina to kopertę.

5. Zaginamy do dołu jedną warstwę pozostałego nad naszymi skrzydełkami trójkąta.


6. Zagięty przed chwilą trójkąt wsuwamy do wierzchniej kieszonki, dzięki czemu kieszonki się już nie otwierają. 

 

7. Górny trójkąt możemy zagiąć do środka, tak jak w przypadku tradycyjnej koperty.

 8. Wypełniamy torebkę słodyczami. Na tym zdjęciu wiać jak ważna jest staranność przy składaniu. Córce nie zawsze wyszło to idealnie równo.

9. Wypełnione słodyczami torebeczki włożyłam do koszyka, który córka zaniosła do przedszkola.


Brak komentarzy: